niedziela, 11 czerwca 2017

Lubię czytać książki

Hej. To już kolejny post w krótkim czasie- szaleństwo po prostu. Jednak mam przerwę w sesji i chcę ją dobrze spożytkować. Już kiedyś miałam zamiar wystartować z serią o książkach, ale zazwyczaj mi to umykało. Dziś pora to zmienić.
Odkąd pamiętam lubiłam czytać książki. W podstawówce zaczytana w serii Ani z Zielonego Wzgórza (przeczytałam całą dwa razy) oraz książki Siesickiej (nadal pamiętam "Zapałkę na zakręcie"), później nastały czasy wielkich idei i Coelho. Z czasem brnęłam przez Sparksa, Cobena i inne wielkie nazwiska. Od czasów liceum czytałam więcej niż w gimnazjum, jednak nadal była to zaledwie książka/dwie w miesiącu. Przełom nastąpił kiedy skończyłam liceum. Wtedy przeczytałam sporo książek ,a ich liczba wciąż rosła. Stało się to jedną z moich ulubionych czynności relaksacyjnych.  Niestety, ale mam bardzo słabą pamięć długotrwałą i większość z tytułów, które miałam w dłoniach zostały przeze mnie zapominane. Pod koniec 2016 roku postanowiłam, że zacznę zapisywać te, które przeczytałam. Z Nowym Rokiem założyłam także, że w tym 2017 przeczytam 50 książek. Mamy czerwiec, a ja jestem w trakcie 26 książki więc myślę, że dam radę. Według mnie to najlepsze wyzwanie z jakim postanowiłam się zmierzyć. 
Poniżej chcę Wam zamieścić listę książek, które przeczytałam w tym roku. Na zielono zaznaczę te, które Wam polecam. Mam zamiar również opisywać niektóre z nich i takie mini recenzje dodawać w dany dzień tygodnia (możemy ustalić, że będzie to niedziela).
Pragnę też zaznaczyć, że większość z tych książek posiadam- albo je dostałam, albo kupiłam. Zatrzymuję tylko te, które mi się podobają i przeczytam je jeszcze co najmniej raz. Resztę oddaje do biblioteki. W przypadku książki "Przeżyć" pożyczyłam ją od Karoliny, ale tak bardzo mi się spodobała, że mam zamiar ją niebawem kupić, bo chcę do niej wracać.

1.      Psychologia zmiany- Mateusz Grzesiak
2.      Chcieć mniej- Katarzyna Kędzierska
3.      Wichrowe Wzgórze- Emily Bronte
4.Ginekolodzy-Jurgen Thornwald
5.      Wszystko da się naprawić- Zbigniew Lew-Starowicz (2 raz)
6.      Mengele: polowanie na Anioła Śmierci-G.Posner,J.Ware
7.      Bez pamięci-Martyna Kubacka
7.      Jeszcze jeden oddech-Paul Kalanithi
9.      Zanim się pojawiłeś-Jojo Moyes
10.      Niech będzie wola Twoja-Macime Chattman
11.  Konfesjonał-Jack Higgins
12.  Piękne brzydactwo-Katarzyna Schier
13.  Niechciana seksualność-Małgorzata Kościelska
14.  Siostra Łucja mówi o Fatimie-opr.Ojciec Ludwik Kondor
15.  Wirus samotności-W.Kruczyński nie skończyłam,bo mega nuda
16.  Przeżyć- Yeronmi Park
17.  O mężczyźnie- Zbigniew Lew-Starowicz
18.  Ego-rcyzmy- Mateusz Grzesiak
19.  Od urodzenia-Elisa Albert
20.  Złodziejka książek-Markus Zusak
21.  Magia sprzątania-Marie Komondo
22.  Anaruk Chłopiec z Grenlandii- Czesław Centkiewicz
23.  Tokimeki- Marie Kondo
24.  Seria One są wśród nas (Rodziny dzieci niepełnosprawnych, Dzieci z porażeniem mózgowym, Dzieci z zespołem Downa)- Małgorzata Kościelska
25.  Dorosnąć do…Infantylna osobowość naszych czasów- Małgorzata Kościelska (artykuł)
26.  Ślepnąc od świateł- Żulczyk 

Jak widać czytam baaaardzo różne rzeczy i czuję dzięki temu, że dużo zyskuję (rymy lotem Ryszarda Pe). Jestem ciekawa świata nie tylko w wyodrębnionych jego obszarach, a raczej w szerszej perspektywie. W tym roku chciałabym przeczytać parę bardziej ambitnych książek m.in dzieła Hawkinga, Chestertona czy Łysiaka, ale zobaczymy co czas przyniesie. 

Miłego dnia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz